tisdag 27 december 2011

Lite dikter!

du får mig att skina upp
varje gång jag bara ser dig
du behöver inte säga ett ord,
du behöver inte ta mina händer i dina
men jag ger dig ett leende
du ler tillbaka
vi skrattar lite lätt samtidigt
sen går vi vidare
du vänder dig om och ler igen
jag ler tillbaka och fortsätter att gå
min dag är gjord av dig.





se mig i ögonen och förstå alla saker jag alltid velat säga
så många saker som jag ångrat
så många saker som jag inte vågat berätta
Så många saker jag glömt att tacka dig för
Att du var bredvid mig när jag mörknade
när mina ögon var som ett enda hav av tårar
när jag som mest ville vara ensam
tack för att du kunde älska mig när jag var hatad av alla
tack för att du var värd alla tårar jag har fällt av alla som har svikit mig
för att finna dig





Varifrån får man sitt mod,
Sitt mod att våga säga,
Hur ska jag säga,
När du har så många att välja,
Varför blev jag kär.





När man mådde som dåligast,
Så kom du in i mitt  liv och förändrade allt. Du såg mig för den jag var. Du fick mig att inse att livet inte är så dåligt, och att det fanns något allt leva och kämpa för.

Jag är tacksam för det. och du vet nog vem du är.





 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg arkiven!