onsdag 24 oktober 2012

Tankar & ideer..






Vem är jag och vem kan jag vara? Det var ämnet för min hjärna i morse. denna tanke till mig vet verkligen hur man gör mig att tänka. Och efter många att tänka efter min tanke avslutad, har jag beslutat att jag gillar den. Jag verkligen verkligen gillar den.Den vet hur man pratar med mig och hur den kommer i mitt huvud utan att vara hatisk eller påträngande. Ingen annan tanke har någonsin gjort det.
Idag så tänke jag: "Jag vill att du tänker på vem du är utan alla dessa frågor som du arbetar med och även vem du kan vara utan alla dina sår.''

Bra en, linda . Bra. Den gjorde mig också fylla ett block om självskada. Det såg lite ut så här: Vad är det bästa med att skära sig? Vad är det värsta med att skära sig? Vad är det bästa med förändring? Vad är det värsta med förändring? Jag försökte och försökte, men jag kunde inte komma på något att lägga under "Vad är det bästa med förändring?" Jag automatiskt ifrågasatte det och frågade mig själv varför jag är så rädd för förändring och om jag är redo att ändra. Jag skrev ner att det är inte så att jag inte vill förändra saker, det är bara det att jag är rädd för vad som kommer att hända under förändringen. Och det är där jag skrev för mig att jag måste tänka på vem jag är, etc. Jag tyckte det var en ganska bra tanke. men..Vem är jag? Verkligen? Jag skriver detta för att visa styrka till er, Hur ska ni sluta?



hej , allt kommer att bli ljusare. Jag vet att saker och ting kan verka som om de faller  ner, att du känner dig ensam även med människor omger dig, jag vet. Jag vet att det gör ont, vakna, vardag, och bara känna eländig, känsla som du inte har några skäl att fortsätta kämpa. du känner det finns ingen anledning för dig att vara här, du känner ingen behöver dig, ingen bryr sig, ingen skulle märka om du var borta, men tro mig, folk behöver dig, folk vård och folk kommer att märka. När jag var runt 6 år gammal, jag hade en vän, han var som 9 år äldre än mig, men han var mycket vänlig mot mig. Jag var bara 6, men jag minns honom. Jag minns honom sätta mig på sina axlar, jag minns åka cykel med honom,. Det var en natt när jag åkte för att sova över hos honom, men han var inte där längre. Jag gick hem och sov med äldre bästavän istället,, och hon berättade för mig hur det hände. en dag gick han till skolan och läraren berättade för dem att skriva en text, en bokstav, om dem eller om vad de ville skriva om. Han skrev sin och sedan när klockan ringde, lämnade han klassrummet. läraren läste  texter / brev och när hon läste hans, läste hon saker som "Jag är trött på striderna" "Ibland vill jag dö", och så vidare. Hon brydde sig inte, för hon inte trodde att han var allvarlig. Han gick hem, och bytte sina nya kläder. hennes mamma kunde inte låta honom ta dessa kläder till skolan, så han bytte de där kläderna, och de riktigt stora svarta stövlar, som hans syster berättade för mig. Efter det gick han till denna plats där du kan kalla "gården". det hade ankor, grisar, och naturligtvis, träd. Han tog ett rep, satte den runt halsen och trädet, och gjorde det. den dagen, jag förlorade en av mina största vänner, en av mina närmaste vänner. en av de mest fantastiska, bedårande och söta personer du någonsin skulle kunna uppfylla. Han trodde att ingen brydde sig, ingen behövde honom, men du vet, hans familj och hans vänner, och bara i grund och botten, hans nära och kära, dem gråter fortfarande, och fortfarande lider .
så om du funderar på att begå självmord,gör det inte. Om du känner för att göra det, kom till mig, jag vill inte någon av er att göra det, jag bryr mig och jag är här för dig...

Men jag vet...

Det är som om någon skulle se dig gråta av glädje när du faktiskt ropar på hjälp. Man kan inte säga något, eftersom sorgen inte kommer att låta dig. Du vill inte skada dem, så du håller det för dig själv, där den äter upp dig inne. Den äter upp dig tills det är inget annat än ett tomrum...


Ja..nu har jag lättat på hjärtat mitt!
Kramkram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg arkiven!