måndag 25 juni 2012

Min förklaring till depression.
depression då är det en depression. pshykist. depression är som en mardröm. jag har ingen kontroll över vad som händer. Det finns ingen väg ut och det känns som ingen bryr sig. oavsett vad jag gör är aldrig bra nog med. jag kommer alltid vara värdelös. inte bra nog. värdelös och hopplös. jag är rädd och ensam hela tiden. oavsett vad jag gör eller vem jag är med. känslan är alltid där. det känns som en oändlig cirkel av skuld. värdelöshet, smärta, rädsla och svaghet. Jag känner att det är ingen idé att försöka längre...misslyckande.jag känner mig tom som om jag inte riktigt finns. jag väljer att inte andas. men det betyder inte att jag är vid liv. det är när det gör ont att le. gör ont att skratta. gör ont att andas. allt jag gör gör ont. och det finns ingen väg bort från det. ingen förstår vad jag känner, jag är tyst. men i verkligheten skriker jag på hjälp och ingen kan rädda mig. jag är på egen hand. allt jag gör lämnar jag trött
det enda som får mig slappna av är känslan av kniven. smaken av alkohol. människor kommer att försöka ta dessa saker bort från mig men jag låter inte dem. De förstår inte hur det är leva med depression. halsen får smärta med med varje snyftning som du gråter vilket gör det svårare och svårare att andas. jag hoppas att varje natt att jag inte vaknar. att kanske smärtan kommer sluta. att jag alltid ljuger när någon frågar'' Hur mår du?'' Känslan i halsen som man får, och kan inte hålla emot nåmer. Besvikelsen av blicken från den personen som trodde man var den starkaste.
Men Att gråta och bryta ut. Det betyder inte att man är svag, Utan att man är stark av att kunna hålla det inom sig.
 



Lånar ni nåt får ni fråga först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg arkiven!