fredag 2 november 2012

Åsikter?

Folk säger att självmord  är självisk. Jag tycker att de är helt fel. Människor som är deprimerade går igenom så mycket som resten av världen aldrig ens tänkt på. Menmen, jag fick alltid samma svar:  kan du inte tänka på dina vänner och familj som skulle sakna dig." Om du missbrukas av din man , skulle du stanna bara för att hans mor älskade dig? Om dina ben tuggas av av en alligator skulle du överleva eftersom dina vänner och familj skulle tycka det var tråkigt om du var borta? Smärtan vi går igenom är otänkbart. Jag skulle satsa hälften av de personer som bedömer människor med psykiska sjukdomar som depression eller bipolär sjukdom inte kunde pågå en dag i deras skor. Våga säga att självmord är självisk. Det är som att du ska leva för att deras liv ska vara perfekt när du mår skit varenda dag.


Självmord är fanimej inte själviskt.


Det som jag vet är självisk är att inte ta dig tid av din dag för att göra någon som verkligen behöver något positivt i deras liv,. Jag hatar att människor inte kan ta två minuter att skicka en deprimerad person ett sms , som att säga något i stil med "Jag vet att jag inte säger det en hel del ... men jag verkligen älskar dig. Ska vi gå ut någonstans i morgon, kanske någonstans jag vet att du verkligen gillar? " och när hon uppenbarligen försökte få mig att inse att hon behövde en vän att vara som stöd mot henne även för bara tio minuter, Man kunde inte vara störd nog att få sin lata röv och ta med en vän till en film eller gå ut för lunch tillsammans. Då är man en självisk jävel.


I opened the door, a painted canvas on the walls,
blood red, I died inside when I saw you fading away,
I saw you lying on the floor.

you told me you was so sad, and angry at yourself,
curse the world, that made us so broken,
your arms left a story, for all to see…

I begged you not to leave to fight the vultures all alone,
you didn’t listen, now angels hear your call…
You said “boy if you were me you’d do the same? I am tired of fighting”

put down the gun, dry your eyes beautiful,
eyes faded, and torn from the fall,
on the velvet you lay, blended and alone…


so cold, in dismay, I hold your hand before I say, “goodbye, bright eyes”
cold chill, from the ghost in the halls,
and the drugs a spilt canvas, all broken on the floor.
overdosed, and comatosed, don’t go, my angel…

The drugs you took, Prozac girl, took your life,
 hold me tight, bright eyes.
If I had one more second? I would save you in time, 
Captured in the moments, fell apart in time,
goodbye you vultures, who took my girl away…





så det var det jag ville komma med, 
Hoppas ni drar nytta av det!
Kram xoxox



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg arkiven!